Får hun mælk nok eller?

18. september 2008

Alder:
7 mdr.

Får hun mælk nok eller?

Hej Helen

Så melder vi os igen.

Tilde er nu blevet 7 måneder og er så småt ved ikke at få bryst mere. I nat fik hun ikke, hvilket de sidste par uger har været den eneste gang i døgnet.

Sov igennem fra 2000-0530, så må jo siges at være flot.
Men får hun mon mælk nok i de måltider hun så får? Skal ca have 1 Liter ikk´?

KLOKKEN:
6-630: Havregrød + vand
9: flaske m. MME 160 ML
1130: Middagsgrød m. frugttopping + vand
1430: flaske m. MME 160 ML
1730: Aftensmad (som regel kar.mos ...

Annonce

... med sovs og div grønt/frikadeller/fisk..) + vand
1930-2000: Natflaske m. MME 160 ML
I nat sov hun så lige til 0530, ellers har hun fået en gang bryst omkring kl 0400/0430.

Hvis hun ikke vågner for tæt på aftensmaden har hun om eftermiddagen fået lidt frugtmos + 1 lille glas sødmælk..

Hun får både færdiggrød og hjemmelavet grød (hvad tid/humør tillader) Til det hjemmelavede grød tilsætter jeg ca 1½ skefuld MME, ligeledes til kar.mosen om aftenen. Hun spiser godt.

Stine & Tilde 7 måneder

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år